برگزاری کرسی آزاداندیشی با محوریت «مبارزه بااستکبارجهانی ویزیدیان زمان»

بسمه تعالی

به گزارش معاونت فرهنگی  مرکز تخصصی  الزهراء سلام الله علیهادرمورخه  10/8/ 1396کرسی آزاد اندیشی بامحوریت :«مبارزه با استکبار جهانی و یزیدیان زمان » با حضور حجت السلام و المسلمین  جناب آقای رستمی استاد حوزه و دانشگاه وطلاب این مرکز  بر گزار گردید .

ایشان در این رابطه فرمودند : انقلاب اسلامی یک گفتمان است که همان اصول فکری حضرت امام خمینی (ره) می باشد .و یکی از مهمترین اصولی که جزء اصول روابط بین الملل از دیدگاه اسلام است مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی است .خداوند در آیه« وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِين»وعده ی پیروزی بر مستضعفین داده و آنها را وارثان زمین می خواند.خداوند در قرآن از دو گروه نام می برد که گروهی طاغوت و طاغوتیانند و گروهی مومنان و به فرموده ی این آیه« وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً»خداوند راضی نخواهد شد که کفار بر مومنان چیره شوند .هر چند قبل از ظهور آقا امام زمان (عج)این دو جبهه همیشه در گیرند .واقعیت این است که استعدادهای مستضعفین  چه از نظر اقتصادی ،فرهنگی ، نظامی و غیره  توسط استکبار جهانی به یغما می رود .و افرادی مانند صادق زیبا کلام و دیگران معتقدند چیزی به نام استکبار جهانی وجود نداردو و هر گرفتاری که مسلمانها دارند از خودشان است.. ریشه های تاریخی استکبار جهانی به قرن 18 بر می گردد . فلاسفه ی انگلیسی ملکه ی انگلستان را تشویق کردند تا برای جلوگیری از انفجار جمعیت به فتح سرزمین  ها بپردازند. انگلیسی ها و فرانسوی ها و پرتغالیها با همین فلسفه شروع کردند به حمله به سرزمین های دیگرو استفاده از استعداد و استعمارو استثمار ملل دیگر.

انگلیسیها پایه گذار استعمار و استثمار هستند و زمانی که به قاره امریکا حمله کردند 300 میلیون سرخ پوست در قاره امریکا زندگی می کردند که الان 3میلیون باقی مانده است و نزدیک به 290 میلیون از سرخ پوستان را کشتند و با پوست آنان پوتین و غلاف شمشیر و … درست می کردندو یکی از مزخرف ترین کشف ها در تاریخ ،کشف قاره امریکاست که توسط ی دزد دریایی اخراج شده کشف شده است.

استادتصریح نمودند: در نتیجه ریشه امریکاییها انگلیسی است.و در 238 سال پیش توسط یک انقلابی امریکا از انگلیس استقلال پیدا می کند و بعد از جنگ جهانی اول تجدید قوا کرده و نقش هرمونیک خود را در عالم ایفا می کند.و نظریه  این که« ما باید خدای جهان شویم و یک جهانی سازی  در عالم ایجاد کنیم» را به اجرا در آورده است.و با  نظریه ثبات هرمونیک در جنگ جهانی اول کمترین کشته را دادند و تمام قدرت خودشان  را  برای جنگ جهانی دوم نگه داشتند  و بر همین مبنا به بردگی کشاندن دیگران و تحریم اقتصادی و … را دستور کار خود قرار داده و داعیه دار نصف دنیا شدند و عالم را به شرق و غرب تبدیل کردند که غرب آن به رهبری امریکا بر اساس تفکر لیبرال دموکراسی و سرمایه داری و شرق آن را با رهبری شوروی بر اساس تفکر مارکسیستی و کمونیست اداره می کنند حتی کره را که کشوری مستقل بود به دو قسم کره شمالی مارکسیستی و کره جنوبی  لیبرالیستی  بین خود تقسیم کردند ونقطه تلاقی بین این دو قدرت ایران است.

کشور بعثی عراق یک کشور مارکسیستی و در ایران شاه ایران لیبرال دموکراسی عمل می کند و عربستان نیز هزینه های امریکا را با نفت پرداخت می کند.

و در این میان امام خمینی با بیان نه غربی و نه شرقی پشت پا به تمام مکتبهای کمونیستی و لیبرالی می زند. و بین این دو قدرت شکاف ایجاد می کند و جمهوری اسلامی شکل می گیرد که محوریت اسلام و شکل جمهوری است .و در این بین این دو قدرت امریکا و شوری با هم ائتلاف می کنند که این حکومت  اسلامی را بر هم بریزند واما نکته قابل توجه اینکه در سیزده آبان سال 1343حمله امام به امریکا برای اولین بار و موضع گیری ایشان در مقابل کاپیتولاسیون  14 سال  تبعید شدند .

امام مبارزه خودش را ادامه دادند و فرمودند تا ظلم هست مبارزه هست و و تا مبارزه هست ما هستیم .و تسخیر لانه  جاسوسی را به عنوان  انقلاب دوم بیان می کند .و بشدت با آنها به مبارزه می پردازد طوری که با آمدن بختیار نیز هیچ تغییری در تفکر و مبارزات امام پیدا نمی شود و ایشان بختیار را نیز دست نشانده ی استعمار می داند .

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقارستمی  درپایانبیانات خود   وظیفه طلاب  را بیان کردند که باید ما جبهه را بشناسیم . و در قرآن کریم یکی ازجبهه ها جهاد کبیراست  که همان دشمن شناسی است .حضرت علی (ع) می فرماید: کسی که دشمن خودش را نشناسد روزی زیر چکمه دشمن  بیدار خواهد شد .

 بنابر این هم جبهه حق به جهانی سازی معتقد است هم جبهه باطل به جهانی سازی معتقد است اما به فرموده قرآن و وعده خداوند که زمین متعلق به صالحان است و جهانی سازی مربوطه به زمان ظهور و متعلق به جبهه حق است و مرز بندی معنی ندارد و آنچه حاکم می شود فرهنگ مهدویت است.

 

 

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.