شرایط ظهورحضرت مهدی (عج) چیست؟

شرایط ظهورحضرت مهدی (عج) چیست؟

ظهور حضرت ولی عصر (عج) منوط به شرایطی است که اگر آن شرایط محقق نگرددظهوربه تأخیر می افتدتاشرایط فراهم گردد.پس ظهور مشروط به مقدماتی است که بایدآن شرایط ومقدمات فراهم باشد .که ذیلاًبه برخی شروط اشاره می گردد.

1.طرح وبرنامه : انقلاب حضرت مهدی(عج) مانندهرانقلاب دیگری نیاز به یک برنامه ی مشخّص داردکه این طرح دردوزمینه بایدارائه شود:

الف) چگونگی مبارزه باهنجارهای کنونی وانهدام کامل سنگرهای ضلالت وگمراهی وریشه کنی همه ی مظاهر شرک وکفر وغفلت بطور کامل .

ب) برنامه ای  جامع ومطلوب برای تثبیت هنجارهای مطلوب وچنین برنامه ای درموردقیام حضرت وجوددارد، خداوند متعال باتوجه به فضل وعلم بیکران خودوباآشنایی کامل از حالات وواقعیات ونیازهای بشری دربُعد جسم وروح برنامه ای جامع تنظیم نموده وتحت عنوان دین اسلام وکتاب قرآن نازل کرده است که اکنون در اختیارامام زمان (عج) می باشد .

2. رهبری توانا :ازشرایط لازم انقلاب ،وجودرهبری آگاه وتوانمندودلسوز است تاباآشنایی کامل ازبرنامه ها واهداف وزمینه ها وموانع با مدیریت صحیح وقاطع حرکت اصلاحی رابه سرانجام مطلوب برساند (به عنوان مثال)این شرایط نیزدر قیام وظهور حضرت مهدی (عج) موجوداست،زیرارهبری این انقلاب به عهده ی بقیة الله الاعظم (عج) است که اوامام است ومعصوم ومتّصل به سرچشمه ی وحی وعارف به قرآن ومعارف دین ومؤیّد به تأییدات خاصّه ی الهی .

3. یاران باوفا:یکی از شرایط مهم یک خیزش اسلامی ،وجودیاران فداکاری است که بابرنامه ها واهداف قیام آشنا وبه آن اعتقادداشته باشندوبرای تحقق آن آماده هر گونه تلاش بوده باشند ورهبرخودراتنها نگذاشته وفرمان اورابرجان خود مقدّم بدارند.

4.آمادگی عمومی وجهانی : ازجمله شرایط مهم یک جنبش اصلاحی وتحقق آن ،پذیرش وقبول مردم است ،وجود توده های مردمی که درسطح کافی از فرهنگ وشعور اجتماعی وروحیه فداکاری برخوردار باشند تادر نخستین مرحله پیروان حضرت راتشکیل دهند،زیراآن افراد هستند که توانایی انقلاب جهانی رادارا می باشند.

 

معرفی منابع برای مطالعه بیشتر 

1- فصلنامه ی انتظار ، شماره 3 ، مقاله نصرت الله آیتی .

2- موعودشناسی ،علی اصغر رضوانی.

3- آخر الزمان درآیینه ی روایات ،جابررضوانی. 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.