چند توصیه ضروری برای پیاده روی اربعین

 

 

-لازم است همه زائران حسینی به قصد استغاثه برای ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه و شریف به سوی کربلا بشتابند

- حالت معنوی خود را با شتاب بی جا برای زودتر رسیدن به مقصد خراب نکنید و متوجه باشید که از همان لحظه آغاز حرکت به سوی کربلا زائر سیدالشهدا علیه السلام محسوب می‌شوید.

- گذرنامه تان را در دسترس خود قرار دهید. در طول این سفر جز گذرنامه به هیچ مدرک شناسایی دیگری نیاز ندارید.

- در برابر اقدامات اختلاف برانگیز دشمنان هوشیار باشید و اجازه ندهید که با تفرقه افکنی، عظمت همایش بزرگ اربعین را خدشه‌دار کنند. با این تصمیم، مراقبت امنیتی از خود و همراهان را فراموش نکنید و هرگونه موقعیت مشکوک را به نیروهای امنیتی اطلاع دهید.

- در اول وقت نماز، اذان بگویید و با دعوت از روحانیان نماز جماعت را برپا کنید.

-درعمودهای 7۲، ۳۳۵، 6۰۲، ۱۱۰۳و نیز حرم حضرت عباس علیه السلام مکان‌هایی برای افراد گمشده در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز می توانید به این مراکز مراجعه کنید.

-در مسیر پیاده روی اربعین، مهمترین مشکل جسمی زائران، تاول زدن پاهاست.آلودهشدن پاها بهگرد و خاک موجود در مسیر، هم در ایجاد تاول ها تاثیر دارد و هم در تشدید وخامت آنها؛ ولی از آنجا که پای مرطوب نیز زودتر تاول می زند، سعی کنید پاهایتان را همواره خشک نگه دارید.

- نکته مهمتر پرهیز از برهنه بودن پاها برای بانوان گرامی است. حالا که به چنین توفیقی دست یافته اید، دقت بفرمایید که به جا آوردن  مستحبی، ترک واجب را توجیه نمی کند؛ پس اگر این مسیر را بدون کفش طی می کنید، حتما از جورابهای ضخیمی استفاده کنید که به طور کامل پاها تان را بپوشاند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.