چگونه می توان امام زمان (عج)رابیشتردرک کرد؟

برای اینکه بتوانیم خودرابه امام زمان (عج)نزدیک ترکرده واورابیش تردرک کنیم ،دوراه مهم رابایددرنظربگیریم:

1- انتظار:برای اینکه بتوانیم حالت انتظاررادرخودایجادکنیم،اوّل بایدمعنای انتظاررادرخودایجادکرده وآن رابفهمیم ؛سپس درتحصیل آن بکوشیم .انتظار،کیفیّتی روحی است که  موجب به وجودآمدن حالت آمادگی برای آن چه که انتظارش رامی کشیم می شود..ضدّ آن یأس است .هرچه ا نتظار بیش ترباشد،آمادگی نیز بیش تراست.انتظارفرَج آثاری دراد،یکی ازآثارانتظاراین است که انسان راازهرگونه انحراف وکج روی برحذرمی داردوروح وجسم منتظِررابرای درک بیش ترامام (عج)مهیّا می سازدویکی دیگر از آثار انتظار به دست آوردن توفیق ،عنایات وتوجّهات بقیه الله (عج)است.امام علیه السلام به طور ناشناخته درمیان همین انسان ها رفت وآمددارد  دل ها ی بسیاری آماده ومنتظررابرمی گزیندودراختیارمی گیردوگروه منتظر ان رابیش ازپیش آماده می سازد واین هاراتربیت می کند.

2- محبت  به ولی عصر(عج) :محبت گوهری است که خودبه خود مُحِبّ رابه محبوب می رساند.مَحبّت اکسیری است که هرجاآمدماهیت راعوض می کند.

خداوندمتعال می فرماید:

(… قُل  لاَ أَسْأَ لَکُمْ علیه أَجراً إِلّا الْمَوَدَّ ةَ فی القُرْبَی …) ؛ بگوای پیامبر برای رسالت   خطیرکه ایفانمودم، ازشماجزاین یک چیز ،چیزدیگری نمی خواهم وآن مودّت ومحبت نسبت به نزدیکانم است.

اگرواقعاً به امام زمان (عج)محبت داریم ،بایدآثاری داشته باشد؛ بزرگترین اثرآن ،تزکیه نفس وتحصیل تقواست واثردیگرش آن است که بایددایماً به یادمحبوب بوده ودنبال تحصیل رضای محبوب باشیم .

اثردیگر محبت ،  دوست داشتن آثارومتعلّقاتِ محبوب است .انسان هرچه راکه به محبوب منتسب است دوست می دارد.هرچه راکه برای خودمی خواهد،اوّل برای محبوب طلب می کند واگردعا می کنداوّل برای محبوب دعا می کند ودایماً انتظار محبوب رامی کشِد.

به هرحال به طورخلاصه بایدگفت:برای درک بیشترامام زمان(عج) بایدرضای اورابه دست آوردورضایت اودرگِرو ترک گناه      وانجام واجبات می باشد وبایدخودراصالح کنیم وازفسادوگناه دورشویم.هدف قیام وظهور حضرت امام زمان (عج) برای اصلاح دین وبرچیدن فسادوگناه می باشد؛پس بایددرراه هدف آن بزرگوار ،خودرامشغول سازیم وباعمل خود،آن راتقویت کنیم .

معرفی منابع برای مطالعه بیشتر

- معرفت امام عصر (عج) ،بنی هاشمی .

 - سلوک منتظران ،بنی هاشمی .

- وظایف منتظران،جمعی ازنویسندگان .

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.