نظر شهید مطهری درباره کلاس‌های مختلط


مجتبی مطهری گفت: آثار شهید مطهری آثار تعادل است و در آن به مکارم اخلاقی توجه بسیاری شده است.
صراط: مجتبی مطهری ظهر امروز در همایش همایش تعادل اندیشه از نگاه علامه شهید مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی و با تمدن زنجان به بیان برخی از خصوصیات شهید مطهری پرداخت.وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات شهید مطهری این بود که عشق به مطالعه و تحقیق داشت، بیان کرد: ایشان از همان دوران کودکی به مدرسه رفته و علم می‌آموخت.این مدرس دانشگاه با بیان اینکه شهید مطهری به تحقیق توجه بسیاری داشت، تصریح کرد: یکی از خصوصیات بارز شهید مطهری این بود که در تحقیق نظم چه در بخش الفبایی و چه در بخش موضوعی نظم خاصی داشت و حتی در بسیاری از کتاب‌های خود پس از تحقیق حاشیه‌هایی را با همین نظم نوشته است.فرزند ارشد استاد مطهری با اشاره به عشقی که استاد مطهری در تدریس داشتند، بیان کرد: انسان باید برای رسیدن به هدف خود باید عشق داشته باشد.این مدرس دانشگاه یکی از خصوصیات دانشجویان را فهم و درک درست عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم و خصوصیات بارز دانشجو از دیدگاه شهید مطهری این بود که دانشجو باید مطالب را بفهمد و اگر دانشجویی در فهمیدن موضوع خاصی مشکل داشتند، استاد آن را برای وی توضیح می‌دادند.فرزند ارشد استاد مطهری با بیان اینکه شهید مطهری همواره با وضو وارد کلاس درس می‌شدند، اضافه کرد: ایشان در کلاس‌های خود همواره به مشکلات دانشجویان رسیدگی کرده و پس از دیگران از کلاس خارج می‌شدند.

مطهری با اشاره به اسرار استاد مطهری برای طلبه شدن، مجتبی مطهری تصریح کرد: زمانی که من دانشگاه می‎‌رفتم، پدرم راضی نبودند به اینکه من به جایی بروم که در آن آموزش خانم و آقا مختلط است و انتخاب را به عهده خود من گذاشته بودند، اما گاهی از اوقات از ایشان می‌شنیدم که می‌گفت، «من اگر جای مجتبی بودم، طلبه می‌شدم، ولی خوب دانشگاه هم خوب است».این استاد دانشگاه با بیان اینکه شهید مطهری همواره بر اخلاق تاکید داشتند، اضافه کرد: شهید مهطری می‌گفت، اگر کسی از الهیات، ادبیات و عرفان جدا شود، هیچ ارزشی نخواهد داشت.وی ادامه داد: شهید مطهری می‌گفت، علوم آزمایشگاهی هم لازم است، ولی در کنار این علوم اساتید باید مقداری نیز به علوم اخلاق بپردازند.این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: شهید مطهری معتقد بود، اگر کسی مکارم اخلاق را نداند، به جایی نمی‌رسد و موفق کسی است که به تزکیه نفس توجه ویژه‌ای داشته باشد.این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به کتاب‌ها و نوشته‌های شهید مطهری بیان کرد: ایشان همیشه عاشقانه، عارفانه و خالصانه می‌نوشتند.وی با بیان اینکه درد شهید مطهری، درد دین بود، اضافه کرد: دغدغه شهید مطهری این بود که دین را زنده کند.این استاد در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های اساتید از دیدگاه شهید مطهری تصریح کرد: بنا به گفته ایشان استاد باید به دنبال ترقی دانشجو باشد و استادی که جنبه الهی نداشته باشد، ارزش ندارد.

مطهری ادامه داد: شهید مطهری با مطرح کردن موضوع مکارم اخلاق بر این موضوع تاکید نداشتند که هر کس روحانی نباشد، ارزش ندارد، بلکه محور اصلی سخنان ایشان این بود که اساتید و معلمان باید به مکارم و فضایل اخلاقی نیز توجه ویژه داشته باشند.این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از فضایل اخلاقی شهید مطهری از جمله احترام به پدر و مادر و استاد اشاره کرد و بیان داشت: شهید مطهری هیچگاه در برابر سخنان پدر و مادر خود سخنی نمی‌گفت و به دیگران نیز توصیه می‌کردند که احترام پدر و مادر را داشته و آنها را از خود آزرده خاطر نسازند.مطهری با اشاره به اینکه شهید مطهری همواره به اساتید خود احترام بسیاری قائل بود، بیان کرد: ایشان برای امام خمینی (ره) احترام بسیاری داشتند و عشق بین امام خمینی و استاد مطهری دو طرفه بود.وی با اظهار تاسف از اینکه برخی از دانشجویان احترام استاد خود را ندارند، بیان کرد: بنا به گفته استاد مطهری دانشجویی که احترام استاد خود را نداشته باشد، خیر نمی‌بیند.مطهری خاطر نشان کرد: علمی که فاقد مکارم اخلاق باشد، به هیچ دردی نمی‌خورد، حتی اگر فردی بالاترین تخصص‌ها را داشته باشد.وی در پایان با اشاره به برخی از ویژگی‌های خاص آثار شهید مطهری اظهار کرد: آثار شهید مطهری آثار وصل است و ایشان در آثار خود علم را با دین، هنر و … پیوند داده‌اند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.