اخلاق طلبگی

حجت الاسلام و المسلمین فرهنگیان:فهم درست دین،توفیق عمل به آموزه های دینی،عالم شدن ،عاقل وعابدشدن در دین ازمهمترین ویژگی های مبلغ ومروج دین رسول الله است .

به گزارش خبرگزاری کوثراز کردستان نشست  اخلاق طلبگی ظهر دیروز بعداز اقامه نماز  جماعت ظهروعصر با حضور طلاب مرکز تخصصی  الزهراءسلام الله علیها برگزارشد .

استاد حوزه ودانشگاه بابیان روایتی ازپیامبر مکرم اسلام بیان داشت:یک لحظه نشستن درمجلس علم بالاتراز هزار غزوه ،دوازده هزار ختم قرآن است.

استاد حوزه ودانشگاه ؛ علت ارزش بالای تحصیل علم درمحضر علماءرا، فهم دقیق دین وگسترش آن درسطح جامعه عنوان نمود .

ایشان درادامه سخنان خود به مقدمات تحصیل علم اشاره نمود واظهار داشت : علم ارزش والایی دارد و رستگاری انسان به آن وابسته است؛ ولی علم خود متکی به عقل است. علم محصول تعقل و اندیشه است. کسی که از قوه عاقله خود که هدیه الهی است بهره نمی برد و شناخت او همراه بصیرت و سنجش نیست، عالم نیست؛ زیرا علم یعنی شناخت آنچه هست آن گونه که هست. بنابراین چون انسان خیر و کمال بودن خیرات و کمالات حقیقی را فقط به کمک عقل در می یابد، کسی که تعقل نمی کند فاقد علم است و آثار و برکات علم به او نمی رسد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.