حضرت مهدی عجل الله از نسب چه کسی است؟

 

درباره ن نَسَب  امام عصر عجل الله و اینکه آن حضرت از چه دودمانی است ،روایات بسیاری وارد شده است ،پدر بزرگوار آن حضرت امام حسن عسکری علیه السلام امام یازدهم است.

طبق نقل شیخ مفید(قدس سره) امام حسن عسکری علیه السلام در مدینه در ۲۴ ربیع الاول سال ۲۳۲ هجری متولد شد و در سال ۲۶۰ در سن ۲۸ سالگی در منزل شخصی خود در سامرا به شهادت رسید.

روایاتی که او را فرزند امام عسکری علیه السلام می دانند ۱۴۶ روایت در «منتخب الاثر »آمده است.

 مادر آن حضرت ملیکه رومیه نرجس خاتون که «سوسن» و« صیقل» و «ریحانه»نیز نامیده می‌شود ،هستند که از طرف پدر دختر «یشوعا»پسر قیصر روم شرقی است و از طرف مادر از نسل شمعون می باشد که از یاران حضرت مسیح و وصیّ او به شمار می رفته است.

او در سال ۲۶۱ و به روایت دیگری قبل از شهادت امام عسکری از دنیا رفت و قبر شریفش در سامرّا کنار قبر حضرت امام حسن عسکری علیه السلام است.(ریاحین الشریعة/ج3/ص25)

در این که حضرت مهدی عجل الله از خاندان و ذریه پیامبر صلی الله علیه و آله است از امر حتمی و مسلم است و در این رابطه ۳۸۹ حدیث در کتاب منتخب الاثر مورد بررسی قرار گرفته اند و تعداد روایاتی که دالّ بر این مطلب است که مهدی از دودمان علی علیه السلام و زهرا علیها السلام از ۴۰۶ رواید بر منتخب الأثر آمده است.

بنابراین نَسَب حضرت  کاملا مشخص و معلوم و مسلّم است که اواز  تبار حسین علیه السلام است و در این مورد ۱۴۸ حدیث در کتاب ارزشمند منتخب الاثر نقل شده است.

پس به این نتیجه می رسیم که مهدی از اولاد و نسل پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله است.

معرفی منابع برای مطالعه بیشتر

 ۱- حدیث بعد از میلاد، سید مجتبی بحرینی.

۲- مولود مسعود یا مهدی موعود ،محمد باقر شریعت پناه اصفهانی.

 - آن سوی شب، سغید آل رسول.

۴- امام مهدی آخرین یادگار الهی ،حسین استاد ولی.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.